ads

Saturday, November 14, 2009

usaha tangga kejayaan

Assalamualikum wbt,
entry kali ni aku nk crita psl pengalaman aku memasak bubur caca,hahaha...
mcm dh xdak crita sgt nk masuk ;P.
actually ni crita 2-3 hari lpas.
aku ada crita nk bgtau psl annual dinner,aku join abgnas pnya,tp sbb gmbr lom uplod,aku crita yg ni dlu la.
actually time kitorg g jln2 kat dataran pahlawan ritu,abgnas dh bgtau dia nk beli bahan yg nk wat bubur caca.aku cam pelik ke,dia nk bw balik kg ke?
tp dia ckp dia nk suh aku yg wat.omg,aku mana tau,tp xpe,resepu bleh google je dr intenet.
sok lpas tu aku pn gigih la google resepi,tp hasil kurg memberangsangkan la.
xbyk sgt hasil carian aku.
finally aku dpt satu resepi n aku try,tp aku guna santan kotak.
lg 1,daun pandan xdak,so aku suh abgnas beli esen perasa pandan.cubaan pertama aku;
ni la hasilnya ;P

tgk kaler pn lain mcm je.aku rasa satu sudu,mmg xsedap lgsung,muahaha...
aku try gak la mkn,total aku mkn 2sudu stgh je,hahaha...
mmg xbleh masuk la tekak aku.dh la pekat semacam je.
tp abgnas mkn gak la sepinggan,tp dia komplen gak la rs lain skit,hahaha...
tp sbb dia lapar dia mkn gak la,tp xtambah2,hahahaha....
aku wat bubur ni utk mkn mlm,bg memenuhi agenda diet abgnas la(konon la).
akibatnya,mlm tu aku topup ngn megi goreng,hahaha...
aku xpuas hati la bubur aku xjd.

so,keesokan harinya aku nekad nk tryu wat lg,kali ni aku wat stgh drpd yg aku wat mlm tu.
aku try resepi lain lak n hasilnya agak memberangsangkan la,means bleh lalu kat tekak aku ni la.ni la hasilnya,tp kalu ada daun pandan lg masyuk pe.

yg ni cair skit n ada rasa la,n yg penting bleh lalu kat tekak aku.lpas ni kira konfiden skit la nk buat n jamu org,hehehe berangan ;P. kali ni abis tau,xder masuk2 tong sampah cam sblm ni.

ok la,stakat ni je crita memasak aku,nnt2 kalu aku ada masak sesuatu yg br aku crita lg ok,salam.

4 comments:

  1. daud mili;thanks sbb sudi jengok.nk rasa ke,hehehe...lom kofiden lg nk bg org rs,takut ada yg sakit perut,hahaha...

    ReplyDelete
  2. leez;thanks leez,byk lg skill memasak aku,cuma malas nk tunjuk je,hehehe...

    ReplyDelete