ads

Friday, November 6, 2009

persiapan menyambut org baru ;)

Assalamualaikum wbt,
tinggal xsmpi 2 bln lg due date aku.mcm2 perasaan bercampur baur,suka,teruja,takut,mcm2 lg la.keadaan aku pn makin xaktif dh,perut dh membesar dh,xbleh sesuka hati tido pusing2.
baby dlm perut pn alhamdulillah,aktif.sekejap2 dia wat stretching,skejap2 dia tumbuk2,kejap2 tendang2,xkisah la baby,asalkn baby pndai jaga diri dlm tummy ibu ni.
mggu ni dh genap 31mggu aku pretnen,moning sickness alhamdulillah dh xdak.
selera makan makin bertambah,jeans suma dh ketat,hehehe...muka pn dh sama bolat ngn muka abgnas je ;P.
persiapan nk sambut org baru?as planned b4,kitorg mmg dh plan nk beli brg baby kat tepeng je.lpas reunion kat teluk batik ritu,kiotrg xtrus balik tepeng.kiotrg g survey barang baby kat kat butik anakku,area2 tepeng gak la.
nama pn sevey je kan,so xbeli apa2 pn.sok br beli.ini adalah hasil rembatan yg sempat dibuat kat butik anakku tu.antara brg2 yg aku beli termasuklah baju 0-3month,botol susu,slimut baby,towel,baby carrier,breast pump (smgt nk bf,lpas bc blog vp),mitten n booties,berus botol,kain lampin,diapers, toiletries n byk lg la.aku pn dh lupa la.
bergaduh ngn abgnas nk kaler pink,dia xsuka,tp aku menang,heheheh...

sabun pn aku dh beli,konon nk basuh sesiap baju2 baby,tp rs cam awal sgt lak kalu basuh skang

besen mndi baby,amik jln tgh,pilih kaler hijo,senang.(aku nk kaler pink,abgnas nk kaler biru;P)

total suma dlm rm460++,xtermasuk besen mndi.

aku wat kad anakku terus,kena byr rm10.dh bertambah koleksi kad aku

berckp psl kad,nnt aku wat entry psl kad2 yg aku ada.aku mmg suka kumpul kad,bleh soping ngn ada diskaun.
so far,byk lg brg yg blom beli,cam tilam,bantal,car seat,stroller,bekung aku.plan ingt nnt time mega sale br nk g sh alam @ kl ke,borong abis2an. walauapun aku cam ala2 dh xlarat dh kan,tp kalu soping aku still bleh gagahkn diri lg,pastu mlm merengek suh abgnas urut,huhuhu...
ok la,sekian saja entry aku utk kali ni,till next time.

8 comments:

  1. dalam dah beli banyak tu , ada banyak lagi x beli?huhu.bru aku tau..bkn senang gak eh..hehe..

    ReplyDelete
  2. soleh;ada byk gak la yg blom beli lg.actually mmg xabih beli,smpi baby lahir pn still kena beli lg,hehehe

    ReplyDelete
  3. eja;diapers dh beli dh,yg newborn pnya.ada apa2 lg yg nk tmbh ka?kut2 aku terlupa.

    ReplyDelete
  4. maksud aku pampers utk ibu sudah belikah

    ReplyDelete
  5. owh,yg tu pn blom lg,still dlm waiting list lg,huhuhu...

    ReplyDelete
  6. kalo aku, sume aku beli kaler purple! tiada kompromi! muahaha..

    ReplyDelete
  7. emm,kaler purple ek?ok gak,unisex kan kaler tu.tp susah skit la nk cari brg baby kaler purple.

    ReplyDelete