ads

Thursday, November 12, 2009

lawatan ke muzium tldm

Assalamualaikum wbt...
kali ni aku nk smbung entry psl lawatan ke muzium tldm,
actually muzium tldm ni dkt je ngn muzium samudera.
tiket masuk sini rm3,cam aku bgtau dlm previous entry,skali pakej masuk ke muzium
samudera.kecik ja muzium ni,tp penat gak la aku nk tawaf.
aku ikut masuk muzium ni sekadar ikut abgnas je,kalu nk harap aku yg nk ajak dia dtg,huih berjanggut la tggu.aku bknnya minat sgt bnda2 camni.
last aku masuk muzium dlu masa skolah rendah,aku masuk muzium negara n muzium sultan alam shah.tu pn sbb mak su aku bw p,konon2 program musim cuti skolah la,hehehe...
tp time tu rs cam bes je,hehehe...biasa la,budak2...
ni antara gambr2 yg smpt disnap oleh potograper aku.
kedua2 gmbr di atas kengkonon menunjukkan aku tgh kusyuk mentelaah fakta yg diberikan tu la.sila jgn terpedaya terpedaya ok.hanya lakonan semata2.

aku dh xmampu berselindung lg,nmpk sgt aku bosan.amik gmbr pn ala2 je.

kat luar lak,atas kapal diraja sri terengganu

bleh masuk dlm kapal tu,sempit skit la tp aku gagah nk masuk gak,nasib baik xtersangkut perut haku,muahaha...
muka ceria sbb dh abih tawaf dh,dh nk balik,yeah bleh p mkn cendol.

lpas tu trus g mkn cendol,pastu bergmbr dpn bangunan kaler merah tu,bangunan stadhuys.dpn gerai cendol.

lpas tu trus beli mknan n tapau balik umah.pd yg xpenah dtg,jemput la dtg ke melaka ni.berakhirnya lawatan aku ni,maka complete la lawatan aku ke melaka.kesian kat aku,duk melaka dh nk dkt setaun,br abih pusing melaka.padahal melaka kecik cinonet ja,huhuhu...
ok la,sekian.salam...

5 comments:

  1. mek! dlm gambar nie t'serlah belly hang. barula bley dikategorikan ibu mengandung! hiks..

    ReplyDelete
  2. salam ziarah salam perkenalan.....sapa org perlis nih...awak ker hubby....saya pun org perlis gak

    ReplyDelete
  3. leez;tu la.dh 8bln dh pn,xkan la xnmpk lg,hehehe...

    ReplyDelete
  4. Alimaz-Kembara Terasing;thanks sbb sudi ziarah ;).saya org perlis,org arau.lg spesifik kg jelempok.Alimaz-Kembara Terasing duk perlis area mana?

    ReplyDelete
  5. aku dh p muzium ni..xbest la sgt kn..

    ReplyDelete