ads

Wednesday, November 11, 2009

uniknya malaysia

Assalamualaikum wbt,
tgk tajuk,chewah x agak2,feeling2 warganegara prihatin lak(ada kaitan ke ;P).
Pg td lpas subuh,aku xleh lelap lak.So cam biasa,wat2 rajin la.bukak 8tv,dgr FBI n HBO,crita psl loghat n percakapan rakyat malaysia.
satu yg agak menarik perhatian aku ialah perkataan 'germit'.ada sesapa yg tau maksud germit?
actually aku sndri xtau camana ejaan spesifiknya,xlak aku cek dlm kamus dewan,aku mana ada kamus dewan,apa ingt feeling bebudak skolah ka,suma kamus ada ,;P.
Perkataan tu org utara je yg tau,hehehe....
kalu aku xdgr hot fm pg ni,msti aku dh terlupa trus perkataan tu.
dh lama xdgr n guna perkataan tu,last rsnya time skolah rendah.
pd yg xtau apa tu germit,ni gmbrnya;

*gmbr thanks to en.google

dlm ertikata lain,germit tu pengasah pensel,hahaha...
leez jgn gelak tau.
hanya org utara ja yg tau.
xcaya tnya jue n kakngah,tp kakngah aku xsure la dia tau ke tak.
Soleh,hg jgn ckp xtau lak,hg kedah piau.kalu hg xtau,aku nk ngadu ngn pakcik teksi yg duk kat pengkalan asam tu,ckp hg dh lupa asal usul,hahaha...
ok la,tu je entry utk pg ni,moga2 dpt menceriakan hari korg,
babai n salam....

4 comments:

  1. muahaha.. wakaka.. aku tgh gelak xhengat nih! germit = sharpener??? ha3..

    ReplyDelete
  2. oh..klu org kelantan dia panggil gorek ehehe..lagi dasat bunyiknye

    ReplyDelete
  3. leez;aku tau hg msti gelak pnya.kat arau dlu pn hg suka gelak kat kitorg;aku,kakngah, n jue,hehehe...

    ReplyDelete
  4. ::alwaniamalini::;owh,kelantan pn ada nama saintifik utk pengasah pensel ka?saya br tau la,huhuhu..anyway thanks 4 visit.;)

    ReplyDelete