ads

Monday, November 23, 2009

cek up kali yg ke brapa ntah.

assalamualaikum wbt,
aku br balik dr cek up kali yg ke brapa ntah.
actually aku pnya appointment spatutnya sok mlm,tp sbb mlm ni nk bertolak balik kg,so kena awalkn skit la.
nasib baik la abgnas bleh kuar lama skit lunch hour td,kul 12.30-2.30.
ala,skali skala masuk lewat apa salahnya kan bang ;P.
sblm g cek up,aku call dlu roger bleh ke tak.ye la,kang kalu org penuh kang xke naya kena balik ngn sia2 je.
lpas call,aku tggu je abgnas balik keje,n sharp kul 12.30 dia dh terpacak kat dpt gate.
alamak,aku br tgh siap2.tp aku xpe,bleh siap style express,sarung je mana yg ok,n trus siap.
bedak pn pakai dlm kete je,hehehe...

smpi mahkota medical centre(mmc) dlm kl 12,tgk2 ada dlm 3-4 org tgh tggu turn,alahai...
mmc ni style mencekik skit la,parking kena byr,dh tu register pn kena byr rm2,yg medical tu mmg sah2 la kena byr.nasib baik medical bleh claim,kalu x,hmm...tp bknnya duit aku pn,hehehe...aku mmg kedekut skit,ye la sbb kalu dipikirkn duit tu bleh beli brg lain lg cam baju baby ke,hehehe....

cam biasa,rutin kalu cek up,msti kena amik sample air kencing,pastu amik berat badan, then tggu la smpi dorg panggil.giliran aku kul 1.15pm,agak lama gak la tggu,siap sms eja lg.nasib baik dorg redah gak w/p kul 1.kalu dorg suh dtg balik kul 2 kang,hurm....

masuk bilik dokter lak,dr cek blood pressure(bp), n scan baby.time tu la bleh tnya apa2 yg patut.
rumusan bg cek up kali ni;
1.berat baby dh bertambah manjadi 2.43kg,last 2 weeks cek up br 1.72 kg. tp xpe,dokter kata normal.
2.kedudukan baby dg start berpusing,kepala dibwh,tp blu masuk ke bwh lg(means xnk kuar lg la).ni pn normal.n insyaallah nnt bleh deliver secara normal.
3.still xnmpk sgt muka baby,time scan 3d td,dia tgh tido smbil tgn telangkup kat muka,sama cam ibu tido gak ni,hehehe...
ni gmbr tulang paha dia,xsilap aku femur kut,lupa la dh lama tinggal biologi, ;P

dlu kecik je,bleh nmpk suma skali dr kaki smpi kepala.tp skang dh tak muat,baby dh besar.
ni baby pnya heart beat,pn dokter kata normal.

senang ckp,semua normal la,alhamdulillah xdak apa2 mslh.n estimated due date (edd) dh menjadi 11.01.10,hehehe...
aku ada upload video baby 3d,tp lmbt sgt aku cancel la,huhuhu...kalu xbleh la korg tgk baby aku mengeliat dlm perut aku ni,hehehe...

jmpa dokter rsnya xsmpi 10 minit pn,pastu tggu jap amik bil n lpas tu cau la.sblm balik,nurse tnya nk susu tak,aku ok je.xkisah la aku mkn ke tak,janji amik je.dh bnde free,sapu je la,hehehe...
yg susu anmum materna tu aku dh ada,kdg2 je aku minum.seksa nk mengabihkan satu kotak tu pn.yg mamil mama n enfa mama tu aku lom penah rasa lg,nnt nk try la.

ok la,stakat ni je entry aku kali ni.till next time.slamat hari raya aidiladha suma ;)

1 comment: