ads

Sunday, August 22, 2010

misi yg kumpau

salam,
beberapa hari lpas,buat pertama kalinya aku n abgnas akan berbuka puasa kat luar,bkn xpenah bukak kat luar sblm2 ni,tp kali ni lebih mencabar dgn kehadiran budak kecik zareen,hehehe...
so utk mengelakkan bersesak2 ngn org ramai,kami pn membuat keputusan utk mkn kuih kat umah dlu,smyg maghrib suma n then br kuar g berbuka.
cadangnya nk mkn mee bandung muar,tp bkn la smpi kena pegi muar,kat tesco melaka ada kat kedai beriani power.mee bandung nya mmg power.
dipendekkan crita,smpi la kitorg kat kedai tu,as usual kedai tu mmg xdak pelanggan pn tetiap kali kitorg p.br aku nk tarik krusi,tetiba cashiernya bgtau suma dh abih,huhuhu...kecewa.
kempunan la mau mkn mee bandung,dh la dlm kete dh teringat2 dh mee bandung tu,tetiba xdak lak,uwaaa...so kitorrg pn membawa la perut ke kluang station,cam ala2 old town.servis agak lmbt,ada la dlm stgh jam lebih kitorg tggu,pdhal xder la ramai sgt org.smtra tggu order mkn smpi,kena bg zareen kenyang dlu,bg dia susu smpi kenyang,layan2 dia main2 n lompat2 n wat gimnastik dlu,then lpas tu br la kitorg lak bleh mkn ngn aman,hopefully.



budak zareen ni skang ni dh makin lasak dh,sbb tu masel aku makin besar (alasan dh gemuk ;P)...n macam biasa,agak susah la nk suh dia pandang camera.ni sah2 ikut genetik ayah dia.
lpas beberapa ketika,makanan kitorg pn sampai.aku n abgnas order nasi lemak,n spt yg kitorg jangkakan,nasi lemak nya mmg kurg sedap,sbb sambalnya xsedap,masin.nasi lemak kalu sambal xsedap,maka out la sumanya...

n budak zareen lak memberikan kerjasama sepenuhnya dgn memberi peluang ibu n ayahnya makan dgn tenang.ok la,lpas ni bleh la bw zareen bukak puasa kat luar lg,hehehe...

ok la,tu je la,babai la..

2 comments:

  1. kira behave gak la si zareen nih. kalau anak buah aku tu, dah lame tunggang-terbalik meja makan tuh! ha3..

    ReplyDelete
  2. weh! hang dpt award! sila amik kat blog aku, ek! ;)

    ReplyDelete