ads

Tuesday, August 10, 2010

ahlan wa sahlan ya ramadhan almubarak

assalamualaikum,
diam xdiam,sok dh nk start puasa dh.
tahun ni tahun puasa yg ke 3 aku sbg seorg isteri, n yg pertama sbg seorg ibu.
sblm2 ni mcm biasa je,last year kan aku pretnenkn zareen,alhamdulillah aku berjaya juga mengharungi bulan puasa dgn jayanya,tp xbrapa nk jaya gak sbnrnya.
last year aku tinggal posa gak sehari,sbb alahan.tp time xposa tu bkn aku mkn pe pn,time tu aku xlalu nk mkn,sahur pn muntah2.alhamdulillah,lpas tau dr sorg mmbe yg dia mkn kurma time sahur,aku pn try la mkn kurma n susu time sahur n alhamdulillah aku dpt berpuasa penuh(-sehari ;P).
yg tinggal sehari tu aku dh gnti awal2 lg,sblm masuk bln syaaban kut,hehehe...tu pn bertangguh2.;P
tapi kali ni lain lak,aku bf zareen.aku tgh kumpulkn ilmu mcmana nk posa ngn sukses even bf baby.antara tip yg aku dpt dr majalah pa&ma,minum susu campur ngn kurma.
kurma lg,hehehe...actually aku xsuka sgt kurma,tp demi anak terchenta,aku kena minum gak la.sama la ngn horlicks,aku xbrapa suka tp sbb utk hasilkn susu yg byk,maka horlicks menjadi minuman harianku,sehari paling skit pn 2 kali kau minum horlicks.tp aku bkn fully bf,campur ngn susu formula gak.siang kekadang je aku bf,mlm fully bf,sbb mls nk bangun bancuh susu,hehehe...
puasa pn belum,aku dh start susun juadah apa utk sahur n berbuka.mlm td lg aku dh suh abgnas penuhkn fridge ngn ayam,sotong,udang n sayur suma,aku siap basuh suma skali.karang nk masak just kuarkn n nyahbekukan je n bleh trus masak.
ok la,actually motip entry kali ni nk ucapkn salam ramadhan.semoga kita dpt mempergunakan bulan yg penuh barkah ini dgn sepenuhnya,amin....
babai...

1 comment:

  1. aku plak cukup susah nak bangun sahur! kalau dah tido tu, mmg xhengat donia dah! sib baik hubby aku rajin kejut. kalau x, hu3... tp, kalau bab b'buka, aku la org pertama yg hadap meja makan! ha3..

    ReplyDelete