ads

Tuesday, August 10, 2010

ketika di kg ;P

last 2 weeks aku balik kg perlis n tepeng.actually abgnas hantar kitorg dua beranak balik perlis sbb dia nk g memancing kat rompin.baik kan aku,isteri yg very understanding ngn minat si somi,xmenghalang hobi si somi,selagi tidak melampaui batas ;P.actually bknnya aku nk bg sgt,tp tetiap hari asik berzikir ka telinga aku,'nk p mancing,nk p mancing'.selagi aku xbg,sok lusa dia usulkn agenda baru lak.ha,amik la,nk p sgt.so aku ngn paksa rela pn bg la dia nk g mancing.

so,bertolak la kitorg ke kg halaman tercinta ku pada hari tersebut.sanggup tu lpas keje trus drive balik kg,melaka perlis tu,bkn calang2 jauh tu.dh tu dia drive sensorg tu dr melaka smpi perlis,sbb aku xnk drive.bertolak kul 7pm,smpi almost 5am,ada berenti tido+smyg+mkn suma tu yg lmbt tu.
pg tu smpi perlis trus amik bas balik melaka lak,sanggup tu.mlm tu bertolak g rompin.kat taman negeri rompin tu lak xder signal,3hari gak la lost contact.aku kat kg dh meracau2 dh,sbb zareen demam,nk call apa pn xleh.hari ke 4 br abgnas call bgtau dh smpi melaka dh pn,sapa xmarah.tp nasib baik gak la zareen demam kat kg,ramai yg bleh membantu,kalu sensorg kat melaka,huhuhu...xtau la,ngn aku skali demam.

dlm hati dh bajet dh,kalu abgnas call nk marah+merajuk,tp xlama pn,biasa la hati kau kan cepat cair,kesian gak kat abgnas.abgnas crita hari ke 2 dia kat sana,dia siap mengigau lg,mmbe dia la bgtau,tgh2 tido duk mengigau ckp 'budak baik,budak baik'.budak baik tu nama panggilan abgnas kpd zareen,utk pengetahuan abgnas xpanggil zareen selain ngn panggilan 'budak baik',tp skang dia ada panggilan baru utk zareen,'ejen oso',hehehe...sbb zareen suka crita special agent oso,yg kat play house disney channel tu ;).

ok,dipendekkan crita,4-5hari lpas tu abgnas pn balik g la jengok kitorg.ni antara aktiviti kitorg semasa kat kg;

meroda2 kat kg


cubaan nk mengamuk,dicakarnya muka aku budak zareen ni


time ni mesin tgh amik padi,nmpk tak mesin padi kat blkg tu.venue adalah diblkg umah aku je.next time aku balik kg msti dh xhijau mcm ni dh sbb padi suma dh diambil.ok la,tu je la,babai.salam...

1 comment:

  1. weh! hang xmokah amik lemak2 degil kat badan aku nih? aku m'jeles tgk badan hang! hu3..

    ReplyDelete