ads

Tuesday, October 6, 2009

dating kat TUDM Subang

assalamualaikum
last weekend aku n abgnas p tgk pertunjukan udara kat tudm subang.
means hari sabtu ritu la.
abgnas pn sedaya upaya mem'free'kan dirinya semata2 nk attend mendalah ni.dia minat sgt bnda2 camni.
aku xla minat sgt,biasa2 ja.
asal plan nk gerak kul8 dr umah,tp biasa la,janji melayu.
kul 9 br bertolak.
on de way nk ke subang pn sempat lg singgah nurseri beli pokok,hehehe...
pokok apakah yg dibeli itu?
abgnas la,nk sgt beli pokok bunga raya n pokok mangga,selagi xbeli selagi tu la dia duk berzikir kat telinga aku ni.
sbb apa pokok bunga raya?sbb nnt kalu dh berbunga bleh bg mkn kat ikan kaloi.ooo,korg xtau ek yg abgnas ada bela ikan kaloi?actually koleksi ikan abgnas dh bertambah dh,yg tu later2 aku crita,dlm next entry.
pastu beli pokok mangga(anak pokok) sbb abgnas suka mkn mangga,xkira la mangga muda ke masak ke.
konon lpas ni dh xpayah beli mangga lg dh la,amin.
tp taun bila nya pokok mangga tu nk berbuah?
pastu aku ada gak la beli pokok limau purut n limau yg daunnya bleh wat tomyam tu.
aku pn konon2 lpas ni kalu nk masak tomyam ke xyah la susah2 beli daun limau tu,muahaha...
ok lpas setel bab beli pokok,kitorg trus headed ke destinasi sebenar.
xder singgah2 mana2 pn,ingt nk bekfas tp cam dh lmbt je.
kitorg just singgah stesen minyak isi minyak n beli mknan nk alas perut je.
ngam2 smpi subang kul 11.15am.
blom masuk pengkalan tudm subang lg dh nmpk org ramai,org lepak kat luar ja berpayung bagai,sbb hujan rintik2 skit.
kitorg dh cuak dh,msti ramai org.
parking pn kat luar ja,terpaksa la menapak masuk ke dlm.
dlm mmg la ramai umat.elok2 kiotrg smpi je,dlm 5 minit dh start pertunjukan udara.



tgk ja la ramai xramai umat hari tu.luckily cuaca elok je,redup ja,xpanas sgt.tp kdg2 ujan skit2 tp ok la.aku still pakai payung,maklumla aku kan ibu mengandung,kena jaga kesihatan,hehehe...bawah ni gmbr C17 Galaxy yg diambil dr jarak jauh.


setelah bersusah payah meredah lautan manusia,br dpt angle dkt.tu pn ada budak2 lg kat dpn,xkan la nk tolak2 budak2 tu la,tu pn ok la.


antara scene2 yg berjaya dirakam oleh camera abgnas yg bermega piksel 7.1.kamera kiotrg yang lagi satu tu 4 megapksel ja,camera free,hehehe...
bising xpayah ckp la,aku tgk ramai budak2 kecik yg nangis.may b diorg tegezut n takut kut dgr bunyi bising2 tu,nasib la.

xsah la kalu xdak gmbr aku.byk gmbr yg abgnas snap utk aku tp gmbr ni je la yg dpt sembunyikan lemak2 terlebih aku,muahaha.abgnas pn perasan aku skang dh berisi skit.tp ok la,br la padan skit sesama berisi,muahaha...(ayat penyedap hati;P)

ok la,tu je la crita kali ni,till next entry,babaiii....

2 comments: