ads

Monday, September 28, 2009

selepas smggu syawal

Assalamualaikum wbt,
slps smggu syawal,dh ramai yg memulakan rutin harian mcm biasa,
pd yg br pulang bercuti,msti terpaksa berperang ngn mood raya yg still menebal lg.
pd yg masih bercuti lg,teruskn dan nikmati percutian anda dgn sepuas2nya.
aku ni,hari rabu dh kena balik melaka sbb abgnas dh start keje.
mmg xpuas pn raya,nasib la...

ahad (smlm),slpas kena pujuk(paksa),br la abgnas setuju nk p melawat maklang aku kat jasin.
duk melaka nk dkt setahun dh(aku la,abgnas lg lama),xpenah lg p melawat maklang n family kat sana.
sbbkn masih dlm mood raya,maka eloklah p melawat,dpt gak mkn kuih raya,hehehe...
sg udang ke nyalas (area jasin) xla jauh sgt,dlm 45minit lbih kurg je.
sblm nk g aku dh roger siti(cousin) aku,ye la kena la bgtau,kang org dtg umah dorg xder lak,kan naya tu.
lgpn aku nk mntk alamat umah sama,kata pn 1st time nk g.

actually bknnya 1st time,ni 2nd time.1st dlu masa aku still study kat uitm arau n siti kat metrik arau,aku penah ikut siti balik melaka.time tu xkenal abgnas pn lg.means dh 4-5tahun dlu la,mana nk hengt jln.
abgnas ikut sign board je,n alhmdulillah selamat smpi dpn gate,hehehe...
sblm tu siti dh suh call je kalu smpi pekan,yadi nk g jemput.tp xsangka lak kitorg hebat,xsesat pn,hehehe...


antara koleksi kucin2 yg pernah ada kat umah maklang dlu (*yg naik moto pakai helmet tu bkn kucin tau,hehehe)



umah maklang aku ni ada umah kucing,dlu byk kucing2 tp lately dh xbyk dh sbb dh xdak org nk jaga.dlu yadi yg jaga tp lpas dia further study kat mesir,kucing2 tu kebanyakannya diamanahkn kpd mak sedara dia yg lain.so xtersampai la hajat aku nk rembat barang sekor dua,muahaha..suma ni gmbr2 lama,aku rembat dr blog yadiy.gmbr yg naik moto tu la penternak kucing aka yadi.

kiotrg lepak dlm 2jam gak la,lpas smyg asar suma,dlm kul 6.30 trus gerak ke jusco.tp on de way nk balik bleh lak sesat,muahaha...tu la,awal2 td riak sgt,tuhan dh marah dh.tp smpi gak la kiotrg kat jusco,aku ingt nk beli bj peknen,tp xder yg berkenan,suma stok besar2 sgt la,aku xberkenan sgt.last2 rembat baju tido n suar peknen je,abgnas lak rembat t-shirt diadora.suar peknen pn bleh tahan gak rege,rege lbih kurg suar keje aku dlu.tp xpe,suar tu lpas peknen pn leh pakai lg sbb pinggang elastik.luckily lak,hari tu jusco melaka ada j-card priviledge day.so beli brg suma dpt less 15%.

plan asal lpas soping n smyg maghrib kat jusco,ingt nk trus ke umah mmbe abgnas,ade open house,tp abgnas malas lak sbb katanya xdak geng.tua2 pn nk kena ada geng gak ka,huh...so abgnas ajak mkn kat jonis ja.aku on je la.selain dr steam boat,kitorg order nasik gak.kitorg ni tekak melayu,msti kena mkn nasik gak,dh la hari tu aku xmasak lgsung,goreng ayam n fries je,kat umah maklang mkn kuih n mee goreng.

puan blog tgh menikmati steam boat ngn muka stim(konon)
encik blog yg tgh kusyuk menikmati steamboat,smpi xsedar kena candid gmbr

tinggal saki baki je setelah dikerjakan oleh 2 org manusia

sengkak smpi tersandar,tp still tggu desert lg

gmbr nk tunjuk perut kat puan leez
lpas mkn kat jonis,xtrus balik,singgah secret recipe dlu,ada hutang kek besday yg tertunggak,hehehe...
aku amik 3 slices je,nk amik sebijik sapa nk mkn byk2,gmbr malas nk tangkap.
ok la,tu je utk entry kali ni,babai.salam.



3 comments:

  1. woit! xnampak maa.. nampak tgn hang jer yg besor godang! hang amik la gambar sisi, baru clear! he3..

    *gath on tau! nak tgk belly hang secara live! ;)

    ReplyDelete
  2. hehe..leez ada ja nak komplen..tak baik woo..nampak jugak la sikit..tp badan hang maintain ja..x nampak chubby2 kat pipi ka..

    ReplyDelete
  3. leez;saje nk tunjuk skit2 je,gmbr exclusive,mana bleh senang2 jaja,muahaha...
    leh:mukaaku dh chubby la,tgk gmbr mmg la xnmpk,pndai cari angle,hehehe...

    ReplyDelete