ads

Monday, July 27, 2009

i'm back

salam kwn2 suma,aku br kembali dr kg mlm td je.
smpi melaka kul 6.30pg td.
penat la travel lelama n jejauh,huhuhu...
rsnya dh lebih 2mggu aku lepak kat kg.
means being far away from abgnas lebih dr 2mggu.
sblm ni mana penah tinggal lama2 lg,tp terpaksa lepak kat kg n bersebab,huhuhu....
sbb apa aku lepak kg?
sbb kat melaka aku xlalu mkn la,risau lak kitorg(aku n abgnas).
berat makin turun la,huhuhu...
bg org yg unemployed cam aku ni,duk kg lg best la.
tambah2 lak,dlm keadaan berbadan dua ni,aku nk mkn apa mak aku layan je,hehehe (tq mak).
kat melaka bknnya abgnas xreti layan mkn aku,tp aku just tringin nk mkn masakan mak ja.
so,wat to do?kat melaka mana ada jual masakan mak aku.
so terpaksalah berpisah buat seketika ngn abgnas,dia pn dgn berat hati hantar aku balik kg,hehehe...(ke lg suka aku duk kg ;P).
mggu ni masuk mggu ke 17 pregnant aku,ada gak org tnya aku ada mengidam apa2 ke?
honestly lom ada lg la,sbb selama aku duk kg aku ngidam masakan mak aku je,and alhmadulillah aku dpt suma.
duk kg best sbb umah aku ramai bebudak kecik.
umah mak aku tu dh mcm nursery dh pn.
mak aku jaga 4 org budak,umah start dr 5bln-3thun.
syok gak jaga bebudak ni,+aku bleh practice jg baby nnt,hehehe...
tp ada gak yg boring tu,nk tgk tv pn kene berebut ngn dorg,hehehe...
actually byk yg aku nk update,tp sbb duk kg kat,susah skit.
streamyx ada,tp keyboard lak mengong skit.
dh tu lak,line tenet kdg2 prob,kdg2 disconnect memanjang.
padahal amik kombo lg mahal dr umah aku kat melaka ni,may b pc purba kakak aku yg buat problem kut.
lg satu prob,nk transfer gmbr kabel lak xbw balik.
so aku decide utk bertapa kejap la.
kpd kwn2 aku,aku still bc setiap entry dr blog korg ok.
ok crita pertama aku,ada kaitan ngn previous entry.
kan aku ada crita kakasmah mummy to be.
tp manusia hanya merancang,Allah yg berkuasa menentukan segala2nya jua.
rsnya ramai kwn2 yg dh tau,aku cerita pada yg blom tau lg la ni.
masa dia dlm 4th ++ month pregnancy,dia miscarriage.
aku memule tau pn dr Eja .So ngn bakat kepoh semulajadi yg ada dlm diri aku ni,aku pn msg la tnya kat kakasmah,n mmg btul dia miscarriage.Memula aku dpt tau tu mmg sedih la,ye la aku cam bleh rasa mcmana perasaan dia.Lpas dia lahirkan baby dia,dokter tunjukkan baby dia tu,boy,tgh hisap jari lg,huhuhu sedih....Kiotrg pregnant pn date lebih kurg je,beza mggu je.rs seronok n teruja nk jd mummy tu still menebal.tp mcm yg kita semua sedia maklum,Allah yg berhak bg rezeki n Dia juga berhak mengambilnya semula,wallahualam.Dlm berbalas2 msg tu,aku dpt tau la jugak punca2 dia miscarriage tu.
Dia ckp salah dia gak,sbb lasak sgt.Lgpn +bz keje,projek dh nk hand over,tau la mcmana bz.+ adik dia br lpas kenduri,dia lak style pulun wat keje.+dia ada angkat mesin jahit,huh...
Apa2 pn,semua yg terjadi tu ada hikmahnya.
jd pengajaran kat org lain,mostly aku...
sblm ni aku cam ala selesa skit la,sbb org ckp lpas 3bln kandungan dh kukuh skit.tp lpas dgr crita kakasmah,br la aku nk beringat skit,huhuhu...
Rsnya dh penat aku menaip la,nnt smbung lg la,babai...salam.

5 comments:

  1. abg nas lagi suke hang dok kg maaa.....

    ReplyDelete
  2. takziah utk kak asmah & hubby.. aku baru tau nih!

    ReplyDelete
  3. siannya hg x lalu mkn ek.. doktor x bg vitamin ka ms check up.. aku alhamdulillah mkn lalu, tp x leh mkn bnyk2, sikit2 tp kerap.. perut pn dh nmpk ckit..hihihi

    ReplyDelete
  4. lupa nk bgtau...aku dh pindah dok johor.. mggu lps (20 Jul) dpt pindah mai sini.....

    ReplyDelete
  5. aku pun baru tau cerita kak asmah..sedihnyaaa..takziah buat dia ya..

    ReplyDelete