ads

Thursday, July 2, 2009

3rd monthly check up

Salam,

mlm td aku g chek up yg ke 3,excited pn ada sbb previous visit dokter ckp dh bleh scan.

aku bknnya apa,risau sbb perut aku xnmpk2 lg,still kempis lg.

tambahan lak aku xlalu mkn.

kdg2 rs cam was pn ade gak,btul ke aku preggy ni,hehehe...

mlm td aku paksa gak abgnas ikut masuk skali,sbb sblm2 ni dokter Juriyah slalu tnya pesal husband xmasuk.

Nasib baik la org xbrapa ramai mlm td,aku tggu dlm 5-10 minit,nurse dh panggil nama aku.

Aku heret skali abgnas masuk,hehehe...dia pn merelakan saja dirinya diperlakukan sebegitu,hehehe...

Lpas bg salam,dokter tnya aku sihat ke tak?

aku ckp ok je,sambil dia tgk perut aku,dia ckp perut pn xnmpk lg,aku senyum je la.

Prosedur biasa,dia ambik tekanan darah.

At 1st,dia cam tergezut gak,dia tnya aku ada keturunan darah tinggi tak?

Bila ingt2 balik,mmg ada.ayah aku darah tinggi.

Dia kata aku br 3 bln,xkan la dh ada darah tinggi,aku tgk abgnas,abgnas tgk aku balik,muka aku dh cuak,muka abgnas blur2 je.lpas tu dr ju g amik bnda sukat tekanan darah tu yg lain lak.lpas test pakai alat yg br tu,br lega skit,dia ckp nasib baik ok.Smbil tu,dr ju isi aku pnya data,result urine n darah time previous visit.Dan baru aku tau,aku darah kumpulan O,means senang nk dpt penderma.Alhamdulillah,murah rezeki kot,amin.Untung org yg dlm kategori darah O ni,penerima universal kot xsilap aku,lupa dh lama xblajar biologi,hehehe....

Lpas tu dokter suh timbang berat badan,makin turun la.

sblm preknen = 51.5kg

5mggu pretnen = lupa da ;P

10 mggu pretnen = 49.5kg

13 mggu pretnen = 48.5kg

huhuhu...dr ju pn tnya la sbb apa berat turun,aku pn bgtau la xlalu nk mkn,xde selera nk mkn,then dia ckp dia akan bg vitamin.

vitamin tu kaler pink,manis skit rsnya,hehehe...

tp aku rs cam berkesan je,sbb 2nd time aku mkn,aku dh berselera mkn nasi dh td,alhamdulillah.

then dr jue suh baring atas katil,dia nk scan.

memule dia sapukan skit gel kat perut aku n scan.

Cam tegezut pn ada,dh nmpk la rupe fizikal baby aku.

Rs terharu sgt,nk nangis pn ada,satu perasaan yg susah nk digambarkn saat tu.

Ada baby kecik dlm perut aku,uhuhuh...subhanallah.

ni la gmbr baby aku buat masa ni.

ada sorg je tau,hehehe...(mana la tau ade twin ke ;P)

time tgk gmbr ni,abgnas cam excited lak nk tau jantina baby kiotrg ni.dr jue ckp may b bleh tau,tp cam skang ni dia duk sisi,so terlindung skit la.tp xpe,nnt2 tau la,hehehe...

next check up,01-08-09.

semua,tlg doakn kesihatan n kesejahteraan aku n baby aku,tq ;P.

3 comments:

  1. Darah O bukan penerima universal lar. Dia penderma universal. Tapi cuma ble terima kumpulan darah o sahaja lar! -Dr. Sheema-

    ReplyDelete
  2. waa.. sejak bile sheema tukar profesion nih?! ;P

    aku doakan sumenye b'jln lancar.. aminn..

    ReplyDelete
  3. aku pun doakan yang terbaik jugak..amin..

    ReplyDelete