ads

Friday, May 8, 2009

tepeng

salam....
crita weekend je la,nasib la.org lain nk berblog,aku pn sibuk nk berblog gak,tp aku malas nk update,smggu skali je,tu pn kalu rajin,muahaha...last weekend(cite weeken lg,;P) hari jumaat cuti labour day,so abgnas cuti 3 hari straight la.laki aku ni,bertuah la kalu dpt cuti lelama,paling panjang pn 3 hari,paling bertuah la.kalu x,smggu sehari je cuti.so dh alang2 ada cuti panjg(3 hari tu panjang la sgt),kiotrg decide balik tepeng.kamis mlm tu mama dh sibuk sms tnya dh bertolak ke blom,aku jwb le insyaallah besok pg br bertolak.tp kalu ikutkn abgnas tu,mlm tu pn bleh kalu nk bertolak,tp aku xnk ah.jauh la dr melaka ke tepeng.kalu bertolak mlm tu,sah2 la pg2 buta kul3-4 pg br smpi,huh xnk ah.tu kalu xberenti memana.tp cam dlu2,kalu bertolak mlm2 pn,msti ade benti kat rnr,benti tido.xnk ah,xselesa la tido lam kete.+wat pe nk kejar2,bkn ada apa 2 yg nk dikejar pn.so,spt yg dipersetujui lpas subuh br kiotrg bertolak.
actually xder la lpas subuh btul2,lpas smyg subuh baring2 jap,pastu sesiap suma n sempat bakar roti lg,tu yg terlajak smpi kul 8 tu.xkisah la,bknnya ada berjanji nk konvoi ngn sapa2 pn,so suke hati la kul brapa pn nk bertolak.masuk tol,tgk jalan hala ke kl suma lengang je,tp dr kl la yg sesak skit.aku mengada lapar la,nk terkuncil la,so laki aku yg xtahan ngn rengekan isteri tercinta nya (bluek hahaha),decide la utk berenti kat dengkil.skali aku xtau nk mkn apa da,last2 aku amik je mee goreng.tgh aku duk bratur oder mee tu,ada la mamat kedai sblh tnya aku nk order air apa.aku ngn pantas mntk la teh o panas.lpas tu abgnas cuit aku,dia kata,'mek,kalu nk oder lain kali tgk la dlu sign board dia'.skali aku angkat kepala tgk sign board tu skaliowner nye nama indian la.dh sah la xdak tnda halal,halahai.halahai,nk minum ke tak ni,abgnas suh minum je,dia ckp blasah je.byk la dia pnya belasah,nk jd darfah daging,xnk ah aku.so aku mntk duit nk g beli air mineral ja la.lpas beli air mineral,aku ngap la mee goren aku tu,skali abgnas suh tgk signboard mee goreng tu,pung indian gak dia nyer owner,non ado tanda halal.trus la aku benti mkn.dh la xsedap(dan2 tu gak xsedap).
aku mntk duit lg nk g beli kuih je,last2 aku tapau pau ja,mkn lam kete.mood nk mkn dh terbantut dh ngn 2 insiden tu.lpas byr suma,kitorg truskn perjalanan.hopefully jln smooth je,tp nan adonyo la.lpas kuar guthrie kat bkt jelutong tu,dh sesak dh ngn kete.abgnas mula la start meroyan tensen2 la.dia kalu jem je msti dia akan memekak.aku wat tatau ja,cuma skali skali aku mencelah,'kalu abngas bising2 pn bknnya bleh smpi awal pn',hehehe....dia brenti kejap,pastu dia statrt balik ckp tensen2,smbil wat lawak bodoh.aku pn layan je la.
last2 kiotrg(aka abgnas sorg je) decide xnk lalu highway smpi ke tepeng,nk guna jalan lama.aku rs cam sesat gak kat kat lama tu,tp laki aku biasa la,dgn penuh condifennya dia ckp xsesat.kejap2 suh aku belek map.huh,layan je la.smbil drive,pot pet pot pet,tgk2 jam dh kul 1,msti la dh lapar.dh la td bekfas cam hapa2 ntah.sku dh prvoke ckp dh sesat la lapar la,abgnas ckp suh sabar,dia ckp nnt kita mkn kat tmpt yg spesel skit.konon xnk la mkn kat gerai tepi jln.last2 masuk jln kg la,aku dh muncung sedepa sbb lapar(cantiknya prangai aku),skali bkn main susah la nk jmpa kedai mkn.
aku dh mula membebel,kalu nk mkn ka nk kencin ka kena gtau sejam awal.abgnas gelak je.last2 jmpa la satu kedai kg,abgnas pn cam teragak2 ja nk masuk ke tak.dh benti kete tu masuk je la.tgk lauk yg ada ada la 3-4 jenis lauk ja,huhuhu...kalu la ade kedai lain n aku xlapar,dh lama aku kuar,hahaha...tp xkan la dh masuk dlm kedai lpas tgk lauk suma kitorhg nk blah,cam xsopan la(actually sbb lapar,muahaha).so aku just amik nasik putih+gulai ikan+sayur kobis.sbb tu je pilihan yg ada.ada ayam goreng ngn ayam masak merah yg dh tinggal seketul je,tu pn bhgian apa2 ntah.sambil makan aku ckp,ni ke tempat spesel yg abg nk bw tu ek,sambil gelak2.abgnas pn gelak je la,dia yg kureng suke kari pn terpaksa gak mkn kari.
ceh,aku masak kari dia xnk lak mkn no.nk kata aku masak xsedap,dia rasa pn x,huh.lpas mkn n byr suma(xkan la xbyr) we ols truskn perjalanan,alhamdulillah dh kenyang.smpi kg kul 3,tgk ramai yg ada kat kg.kg diorg ni mmg meriah sesado.tp kdg2 rimas pn ada gak ;P.ye la,aku prefer kg sndri la.nnt aku balik kg aku blog psl kg aku lak ok.insyaallah.aku lg suak kg aku sbb sunyi ja,ada sawah,sejuk n xramai org.kg abgnas ni,bilik kiotrg dh la panas,bising lak tu sbb sblh jln besar.lgpn aku kat tepeng xfree la.aku kene pakai tudung sbb ramai sgt org,pastu aku xbebas nk memandai2.kalu umah sndri aku bebas je nk selongkar apa pn n masak apa pn,lgpn kg aku ada adik2 n parents aku je.cam panjang lak entry balik tepeng ni.aku dh malas nk taip la,leez la suh aku update.actually aku bnde lg nk cite tp mlas la nk cite satu2.skali skala balik kg ni,mental n fizikal kena kuat.fizikal sbb nk berjalan jauh,dr melaka ke tepeng jauh tu.walaupun aku cuma co pilot(ada lesen tp utk penuh kn purse je,;P),aku xla sesuka hati tido sedap je tp laki aku duk terkebil2 drive.jauh maa,sian dia drive sensorg.tugas aku ada menceriakan suasana,wat lawak bodoh ke,layan abngnas wat lawak bodoh ke,so xder la dia sanagp ja drive.tp kekadang kalu aku ngannnnnnntuuuuuuuuk sgt aku mintak permisi nk tido jap,tp abgnas tu kalu aku tnya nk tido xpenahnya dia xbg.bagus,suami yg prihatin,i luv.dr segi mental lak,rsnya suma pasangan yg dh n br berkahwin yg blum mempunyai tnda2 nk pretnen,msti xlari dr soalan2 camni;1.'dah ada isi lom?'2.dh ada tnda2 ka?3.ira bila lg?(ni kalu kes aku pegang baby org la ni)n etc.kpd sahabat2 senasib,jgn la berduka cita.sbb saya pn pernah merasainya.abih xtahan pn menangis2 mengadu nasib kat abgnas ja la(korg jgn mengadu kat abgnas,ngadu la kat suami korg ek;P),tp dia slalu wat lawak bodoh ja,dia suh jwb ja ngn jwpan yg dia bg (jwpn bodoh).lpas lama dh rs kebal dh la,kdg2 je tercuit skit.sepanjang aku balik kg ritu,ada la 5 org yg bertanya mcm tu,tp aku cool ja,hebat tak aku(hebat la konon,tuhan je yg tau).aku duk tepeng xg mana pn,p lake garden,mkn kueteow doli n mkn pasembor kat tepeng.smpi sknag aku teringat lg pesembor yg maveles tu,slurrrppp..next entry aku cite psl aktiviti kat kg ok.kang kalu aku cite skang mau nk muntah org baca.ok,babai till next entry.

gmbr pokok kat lake gaden

gmbr on de way balik kg(konon)

1 comment:

  1. aku lg xsker soklan2 mangkok camtu! aku rase nak fire jer org yg tanye soklan tuh! dush3!!

    ReplyDelete