ads

Friday, February 6, 2009

Percutian ke Medan(part 1)

Salam.entry kali ni haku nk crita pasal percotian aku ke Medan time CNY ritu.kitorg p via travel agency,xhengat la apa nama travel agency tu.geng kitorg yg p ada 3 couple;my beloved hubby n me(kenapuji lelebih skit nnt bleh p bercoti lg ;P),pastu kazen my hubby ;kak eda n abg daud n last but not least the otaist couple;maknyah n pakngah merangkap sbg parents kak eda,pak menakan my hubby la.kitorg p sana 3 hari 2 mlm.bertolak pg ahad CNY tu,tp sabtu ptg tu dh bertolak dh ke damansara,lepak umah kak eda 1mlm coz sok tu nk bertolak skali.keta kitorg tinggal kat umah kak yani kat sh alam,xleh nk parking kat umah kak eda sbb parking limited la.dr sh alam kitorg tumpang syma ke damansara.syma ni kazen my hubby gak n she's the 1 who r resposible to kenen kan my hubby n me.syma ni my ex-classmate time kat uitm arau dlu.dia br beli keta,ni 1st kitorg naik kete dia,hehehe.byk bnde bleh crita psl dia n mmbe2 arau ni,nnt la.skip dlu pasal syma ni.pg2 ahad tu kitorg dh bertolak ke LCCT dlm kul 6.00-6.05,nk smbyg subuh pn xsempat sbb skang ni kan subuh masuk lewat.actually me n my hubby dh smyg dh sblm kul 6,tp mana aci,xmasuk waktu lg,hehehe.on de way ke LCCT tu aku sambung membute je kat dlm kete,hehehe.ngantuk sbb dh lama xpenah bangun awal2 pg.time keje dlu pn,lpas smyg subuh je aku smbung tido balik,aku masuk keje kol 9 tp opis tu masuk kol bape pn xpe.so aku take advantage la,masuk kul 9.30.hehehe..ala,bkn aku sorg je yg mcm tu,ramei lg la.tp aku xbalik punctual kul 5 tau,aku balik lebih skt.dh masuk lewat tu sedar2 la skit keje lebih masa skit,hehehe..tgk aku melalut lg.
Smpi kat lcct dh dlm kul7.30 dh,mana smpt nk smyg,dlm hati niat nk qada je la kang,huhuhu...our flight departure will b at 8.30.lpas cek paspot,bagasi apa suma,nk masuk kat tmpt menunggu tu kena scan.my hand luggage berbunyi lak time lalu kat scanner tu,tp aku xsedar pn tu hand bag aku.sbb tu aku xgelabah,kalu aku tau hand bag aku berbunyi maunya aku gelabah,hehehe..abg daud dh cuak dh kut2 aku ade bw masuk pisau ke apa ka,rupa2nya sbb aku ada bw air mineral.oooo,xleh bw any liquid unless masuk dlm bagasi letak kat bawah,br aku tau,heheheh...ye la,aku mana penah naik flight,ni 1st time ok ;D (kesian tak kat aku,aku bkn org kayo cam korg,hehehe).
Dlm tiket stated dat our journey will take 55 minutes,tp aku rs xspi 55minit pn.xsmpt aku nk lelap,hubby aku dh bgtau dh smpi,huhuhu...Kuar dr airpot ja trus cari our tour guide n found already.dia dtg amik beg suma bw ke bas n he want us to wait another tourists,nk bg cukup korum la.so we decide to bfast 1st.lom makan lg,pg2 td mkn roti aje.kitorg mkn kat kedai2 dkt airport tu,time tu ade budak duk ngikut kitorg mntk nk kilatkn kasut.he is about 9-12 years old.dia ngikut kitorg mntk nk kilatkn kasut smpi masuk ke kedai makan.kitorg kan ade 3 couple,each of us dia mntk nk kilatkn kasut.aku yg pakai sandal ni pn dia mntk nk kilatkn kasut.jenuh gak la nk bgtau xnk,nk kata xpaham bahasa mayb gak la,hehehe.kat kedai mkn tu,kiotrg cam penin2 ja nk oder apa.aku makan soto kot,xhengat la.total suma kitorg makn adalah dlm 212k rupiah.cam pening2 lalat lg nk convert ke rm.air melon aku(air tembikai susu) je dh 20k rupiah.kalu convert kr rm,rm6 tu.mahal lah.kedai dia xsemenggah pn(xde la cantik sgt la).mknan dia pn cam ala2 lalu ke tekak je.tgh mkn tu lak tgk ade display bir,aku dh cuak dh.dh la tokeh dia cinos.waiter dia lak,kau tgk kuku dia panjang n hitam,huhuhu...mcm dh loya dh.tawakal je la.

aku pakai rate yg aku convert hari tu kat giant rm1=rs3301.currency rate ni beza2 ikut tmpt.kalu kat money changer kat medan hari tu dia bg rm1=3020.so aku rs cam aku sgt bijak sbb dpt tukar duit to the higher rate,hehehe vangga.kalu tukar rm500 je dh bleh merasa jd jutawan utk seketika,hehehe.tp jgn ingt kalu juta2 msti dh berbondong2 duit tu.rs100k pn satu keping ok.




The arrival,hehehe
from left;me,kak eda,pakngah n maknyah
blkg tu abg daud
not in photo;my hubby la,photo shy katanya,huh





ni kat luo airport,kete kaler biru tu ala2 diorg pnye limo la



ni br lpas turun,nk masuk dlm hall.kat dpn pntu tu ade cam pakgat la ngn anjing,sapa2 yg bw beg(yg xletak kat tmpt bagasi kat bwh tu,'pakgat tu suh anjing tu cium beg tu )


rs cam byk bnde je aku nk crita,nnt la aku wat next entry part 2,3,4....selagi xabih la,hehehe


till next time.
penutup utk entry ni ;P,salam..


No comments:

Post a Comment