ads

Sunday, February 8, 2009

medan-part 2


lama tul nk amik feel utk wat entry percuitan ke medan ni.bkn ape,malas pn ada,xdak mood pn sama gak.ok,day 1 we was scheduled to go to lake toba.from medan to lake toba,it took about 4hrs journey.distance is only about 150km.kalu kat sini,lbih kurang jarak dr melaka ke shah alam la.aku ingt la sbb sblm ni every week kitorg travel shah alam-melaka,melaka-shah alam,penat gak la tp redah je la.tp kat m'sia only took about 1 n 1/2hrs- 2hrs.sbb apa kat indon lambat ?sbb nya ialah
1)jalan sempit-sana mana ada jln 2-3-4 lorong,highway jauh skali.(tp kalu kat jakarta may b ada la)
2)jalan dia xsmooth mcm kat malaysia ni,cam ala2 jalan kampung pn ada gak(tp xsuma jln teruk ok)
3)dh jalan quite narrow,so mane bleh speed lelaju.mmg xmerasa la speed 100km/h.average speed lbih kurg 40-50km/h je la.
4 jam tu,aku dh brapa kali tido,bangun xsmpi2 gak.sepanjang perjalan (*mcm lagu je ;P)aku tgk tepi2 jln tu byk je church.based on our tourist guide said,kat sana almost 90% penganut kristian.so noi wonder la byk church kat sana.
malas nk membebel la,layan gambar je la.

kat sana byk statue la,xsinggah pn kat sini,ni my hubby amik gmbr dr dlm bas je


ni istana lama.kalu nk masuk dlm tu kena bukak kasut.xhengat la nama istana tu,hahaha

kat sana mmg susah nk jmpa masjid.pn aku xtau nama masjid ni

kat sana pn ada petronas tau,made in malaysia.


skang diorg tgh election.tp lmbt lg,bln 4 kut may b(tourist guide yg bgtau ).sana diorg berkempen setahun tau tak?aku ingtkn dlm election dlm masa smggu,tp lmbt lg daaaa....


korang paham tak? ;P


ni lak diorg pnya syarikat minyak.


ada skali bas kiotrg brenti isi diesel.ni la rege diesel kat sana.xnmpk sgt ek?tgk bwh.

ha,yg ni clear skit.1l=Rp4500.kalu pakai rate RM1=Rp3301,means kalu 1 l=RM1.36322. ni rege diesel ok,minyak aku xtau lak.
ni kaedah penanaman padi diorg.my assumption la,mayb dorg still pakai kudrat manusia+buffalo utk keje2 penanaman padi ni,sbb kalu tanam bertingkat2 mcm ni,camna mesin padi nk masuk.aku pn tau la,kg aku kat sawah padi,belakang umah je sawah padi.
ni berenti kejap,mergangkan otot punggung jap.4 jam atas bas beb.
kitorg kat tanah besar,kitorg dijadualkn merentasi Tasik Danau Toba tu besok hari.kiotrg akan ke perkampungan batak.pulau yg kat tengah tu Bataks' Village la



dh smpi dh kitorg pnya hotel.

ni view kat blkg kiotrg pnya hotel,cantik ,rasa cam nk terjun je,nasib baik aku waras lg,hehehe...

cam biasa,penutup entry ni msti ada muka aku,hehehe...till next time,salam.

No comments:

Post a Comment