ads

Friday, January 14, 2011

lapar di tgh2 mlm

salam,
intro entry ni dimulakan dgn gmbr zareen yg telah cukup setahun smggu ;P
smlm adalah hari penat bg aku(penat la sgt ;P).
sbbnya aku start masak dr kul 2ptg,kul 6 br dpt mkn,hehehe...penat tau masak n at the same time jaga anak,mostly anak yg br start bleh berjalan.semalam aku masak mee bandung je,tp yg jd lama tu sbb kejap2 lari dari dapur ke ruang tamu jengok2 minah kecik tu duk wat apa.sblm aku masuk dapur,aku dh sediakan ruang tamu utk dia,mean aku dh wat kawasan kepungan dah utk minah kecik tu bermain2 n bergolek2.suma bnda2 yg bleh memudaratkan spt kertas,alat mainan yg bleh dijolokkan ke mulut dia,pengikat langsir yg ada bulu2 tu suma aku dh simpan.means keadaan insyaalah selamat la utk zareen main.tp xbleh harap gak,sbb tu la masak mee bandung pn bleh jd 4 jam.mau taknya,kejap2 lari dr dapur ke ruang tamu(lari2 anak je).zareen ok,dia dh pandai layan kartun,kalu kena kartun yg dia suka,mengekek2 dia gelak(ade ke perkataan mengekek2? ;P).tp tu la,mmg xbleh masak ngn senang hati pnya kalu dia xde dlm penglihatan aku.
gambar sebelum wujudnya kawasan kepungan.zareen ni suka sgt tgk tv dekat2,means mmg dkt la,mcm nk masuk dlm tv trus. n kadang2 tgn dia rajin tekan2 punat kat tv tu.kalu biar lama2 bleh menyebabkan kerosakan mata n kerosakan tv(sbb slalu kena tekan ngn zareen ;P).
ini adalah gmbr selepas kawasan nya telah dikepung.sekurg2nya jauh la skit dr tv.dpt mengelakkan kerosakan mata n tv jugak,hehehe...
tp xbleh harap gak ni,kdg2 zareen pandai tolak meja tu skit2,smpila ada ruang utk dia bolos.ada hari tu skali,aku pnya la kepung dia cantik je,aku tgh kusyuk masak kat daput,skali aku dtg jengok dia parking baik pnya dpn tv.risau dia main wayar2 ja.so far aku dh sembunyikn wayar2 dr penglihatan dia,tp budak zareen ni rajin explore sgt.
entry disudahi dgn gmbr pankek aka lempeng.lpas mkn mee bandung,tgh2 mlm lapar.so merajinkn diri wat lempeng la.
ni 1st time wat jd cantik la skit,sblm ni penat wat tp tgk rupa mmg out la.ok la,babai ;)

2 comments: