ads

Thursday, January 13, 2011

hukum mencukur bulu kening

salam,
anak dara aku tu tgh tgk tv lg,dh kul 1pg lbih dh ni.abgnas lak tgh layan game dlm bilik.so aku xde keje,aku telek belek la hmetro online,tgk kat bahagian tanya pakar.tetiba mata aku terpana kat satu artikel ni,berkaitan dgn hukum mencukur bulu kening.daripada pemahaman aku selama ni,xbleh cukur bulu kening.tp aku rs ustazah aku dlu ada bgtau kalu utk tatapan suami dibolehkan,ntahla aku pn xhengat sgt la.
sbbkan rasa ragu2 tu,so aku xpenah la cukur/merapikan bulu kening.time kawin dlu pn makandam nk alter kening tp aku xbg.
drpd pemahaman aku tentang artikel tu,dibolehkan utk mencukur/merapikan bulu kening dgn alasannya seorg wanita wajib menjaga penampilannya kerana Allah bersifat cantik dan suka pada yang cantik.utk maklumat lanjut sila klik kat link ini
ntahla,aku kurang yakin lg la,kena mencari ilmu lg ni.wallahualam.

3 comments:

  1. aku pun confuse gak bab nih. & aku dah bnyk kali baca psl hukumnye kat dlm paper. antara yg aku baca adalah jwpn dr dr masyitah ibrahim. dia kata, buleh sbb bkn t'masuk dlm m'ubah kejadian tuhan. tp, xbuleh cukur sampai abis, then aliskan dgn alis kening.

    ReplyDelete
  2. kena belajar lagi ttg ni...tp mmg x pnh cukur pon...

    ReplyDelete
  3. http://www.youtube.com/watch?v=NKxHU0zGB4Q
    HUKUMNYA HARAM!!!

    ReplyDelete