ads

Thursday, April 29, 2010

hari xdak karan (blackout day ;P)

Assalamualaikum.
cerita adalah basi,crita mggu lpas la.
tmn kitorg dpt notis pemberitahuan xdak letrik since dr kul 10pg-5ptg.
bg aku yg xberkerja ni,yg duk umah ja,mmg problem,tmbh2 lak ada baby.ye la,sian la baby panas,kat aku pn kesian gak la.
ingt nk kuar window soping ngn jiran dpn umah ,umur lebih kurg aku je,dia pn jobless gak,tp bila memikirkn zareen yg bknnya reti nk duk dlm stroller lelama tu,so aku pn berzikir2 kat telinga abgnas suh cuti pd hari blackout tu, n hasil nya successss...;)
maka bercuti la abgnas pd hari tersebut.
dipendekkan crita,memula mmg xplan pn nk g memana.
xkan la nk lepak jusco dr pg smpi ptg.
aku ajak g kl abgnas xnk,last skali abgnas ajak p pd.
mlm tu dh google dh,sorry nama resort/hotel xhengt la.
tgk dlm webpage agak cantik n menawan n tertawan la.
tambah lak,aku call tnya ada intenet access @ xdak,receptionist ckp ada intenet.
tp kenyataan nya,huhuhu...tipah tertipu bang.
bertolak la kiotrg dr umah kul 11pg.
actually niat nk g PD ni sbnrnya nk test zareen bleh tak dibw g jejalan without bw buaian.
selama ni,klu balik kg msti hangkut skali buaian,tu la kete pn rs mcm makin kecik je,padahal anak br sorg,huhuhu...
melaka ke PD dlm 45mint je.
cek in hotel/resort kul 3ptg,so msti la smpi awal.
sbb tghari,harusla lapar lgpn pg xbekfast pn,mkn roti je.
memula niat nk mkn piza je,sbb situ je tmpt mkn yg ber'aircond',takut g tmpt panas kang zareen mengamuk lak.
on de way nk masuk pizza hut,nmpk la kedai open air,ada jual cendol n rojak.
aku ajak abgnas try mkn situ,nk try tgk kalu zareen ok.so mkn la kitorg kat kedai bwh pokok tu,luckily zareen ok,dia xwat prangai @merengek2 pn.tp aku xbg duk dlm stroller pn,sbb ingt nk lepak kejap je,so mls nk punggah stroller.ni gmbr2 masa mkn cendol,sorry lupa nk tunjuk gmbr cendol sbg bukti,sbb lupa,hehehe...

zareen wat tatau ja ayahnya amik gmbr,aku lak yg beriya2 senyum/tgk camera,tp abgnas amik gmbr double chin aku je

ni pn gmbr aku sekerat ja,tp xpa sbb zareen pndg camera


ni la pose yg ok skit pn,huhuhu...
ni gmbr hari ke2,pg2 temankn ayahnya mndi.




harap maklum,ibu n anak xmndi.tp pesal muka ibu nmpk sgt muka xmndi,huhuhu....
kitorg g PD 2hari 1 mlm je.xdak aktiviti bes pn either temankn ayahnya mndi kat pool je.
nk kuar mlm tu,zareen tido awal,kul 8ish dh tido dh,kesian lak dia.lgpn dh mkn lewat ptg,so layan tv n intenet je la,seb baik bw lappy.kalu x,membuhsan la.dh la tv ada chanel tv1 n tv3 je,huhuhu....
zareen alhamdulillah,bleh tido atas katil je,bg susu n tepuk2 skit,dia lena la.
so bleh plan cuti jauh skit la pas ni,hehehe...
kitorg cek out sblm kul 12tghari.
aku tatau nk wat penutup,hehehe...tata

1 comment: