ads

Sunday, March 7, 2010

pagi isnin

on de way nk g ikea,yeay leh soping

lamanya,awat xsmpi2 lg...
aku dh ngantuk la,zzzz....
ngn ayah kat piza
ngn ibu yg cantik kat pizza gak ;P
salam,
smlm (ahad) zareen tido je,siang dia bangun menyusu n mndi ja,total suma xsmpi 2 jam pn.
ingtkn mlm dia nk berjaga,tp mlm pn sama,dia bangun utk menyusu ja.alhamdulillah,xmcm mlm sblm tu,aku tido kul 2pg sbb dia xnk tido,asik nk menyembang ja.aku suh abgnas tido je,sbb sok dia keje,tp mcmana nk tido kalu baby skit2 nangis.dia nangis sbb aku paksa dia tido gak,kui kui kui...
dh la siang tu g ikea,zareen xnk duk dlm stroller.1st half time ja dia duk dlm stroller,pas tu dia memberontak xnk duk dlm stroller.
so kena berdukung je la.tido pn xnk tido dlm stroller,tido kat bahu aku je.aku yg riso takut dia xselesa,tp bila letak je dlm stroller trus dia terjaga n nangis.
smpi rini,sakit bahu aku still rs lg,hehehe...tp xpa,demi anak,aku sanggup berkorban.
rsnya bkn aku saja,suma ibu2 dlm dunia ni sanggup berkorban demi anak.
aku siapkn entry ni pd pg isnin,sbb zareen kejut aku.slalunya lpas subuh aku smbung tido,tp rini zareen ajak aku layan dia berborak,so layan je la.tp kejap ja,kul 8.30 td dia dh tido(skang kul9).
actually zareen skang dh cukup 2bln.pengalaman sepanjang 2 bln ni menjadi ibu,hmmm...byk lg yg perlu aku pelajari.tp totally mmg berbeza la ngn time pantang n lpas pantang ni.time pantang dlu zareen slalu tido lewat2,tp skang ni alhamdulillah ok skit la.cuma dlm smggu tu ada la skali dia tido kul2 pg,kul 4pg.aku rs cam ok lg la anak aku ni.tp kalu hari2 dia tido lewat,kena ikhtiar berubat la.aku ada gak tnya jue,dia pn sama gak.anak dia dlu time dlm pantng slalu wat prangai,dia mana leh tido sgt.lastly dia bw anak dia g berubat,br ok skit.
sama gak ngn anak kwn2 abgnas,anak2 dorg pn mengamuk,ada sorg tu,smpi org dtg berubat 3-4kali gak la.
ada anak mmg best,tp pastikan anda sudah bersedia utk melalui suma fasa2 ni.
alhamdulillah time aku berpantnag kat kg,family aku byk membantu.kalu aku sorg2,xtau la mcmana.patut pn mak sedara aku dh pesan time dlm pantang jgn duk sorg2.actually aku dlu plan nk pantang sorg2 ja kat mlka,kes xnk susahkn org la konon.tp nasib baik aku dgr nasihat mak sedara aku.ye la,anak pertama.kiotrg mmg xdak experience langsung.
sblm ada anak dlu,nk pegang new born baby pn xpenah,sbb takut.tp skang alhmadulillah,aku dh bleh handle baby,dh bleh mandikn baby dh.aku bljr mndikn baby slpas aku abih pantang.time dlm pantng mak xbg main air.
skang ni,kalu aku tgk berita pasal baby ka,mostly pasal dera n buang baby,aku rs btul2 sakit hati.kdg2 smpi teringt2 smpi nk nangis.sblm2 ni sedih gak tp xdak la smpi nk nangis.bila dh ada anak sendiri,otomatik rs sayang tumpah sepenuhnya kat anak melimpah ruah.tgk baby lain pn otomatik tringt anak sndri.
dh lama aku wat entry xdak gmbr,so sempena genap 2 bln zareen,ni la gmbr2 terbaru zareen.

2 comments:

  1. woit, makcik! hape name penuh baby hang?

    ReplyDelete
  2. nazatul zareen.bila nk mai tgk baby n ibu baby?leh dh mai tgk dh.ajak la ur sayang jln2 belah melaka lak.

    ReplyDelete