ads

Sunday, December 13, 2009

dh cukup 9bln ;P

assalamualaikum wbt,
dh lama aku xupdate,kemalasan la.
tp tetiap hari aku blog hopping,just xtinggal jejak,sbb kemalasan gak la.
kwn2,entry korg xder satu pn yg aku miss tau,hehehe....

smlm (sabtu)dh cukup 9 bln aku mengandung.
perkembangan cam biasa,perut makin besar,kencing makin kerap,n makin kerap mengah.
wat keje rumah skit dh rs sengal2 badan dh,huhuhu...
nasib baik la adik n sepupu aku ada temankan aku wat keje rumah skit2.
tp smlm sepupu aku dh balik rawang dh coz dia ada exam radio amatur mende ntah.nasib baik adik aku nk gak temankn aku lg.
brg2 baby rsnya suma dh ada,cuma aku xleh tahan kalu g supermarket n msti lalu bhgian pakaian baby.dh lalu,msti la telek belek n msti ada yg berkanan selai dua,hehehe...
mmg xtahan la tgk baju2 baby mostly baju baby girl,cute sgt.
bnda2 yg bleh di'kiv' dlu cam stroller tu aku xbeli lg.
n bnda penting yg msti beli awal adalah tilam,blom beli lg,huhuhu...
xpe,nnt g jusco rembat je,jusco kan tgh sale skang ni,smpi awal bln 1 kut xsilap aku.
bkn jusco je yg tgh sale,rsnya almost suma supermarket pn tgh sale,butik anakku pn tgh sale.
hujung2 tahun ni mmg musim sale,mega sale le katakan.
aku skang tgh survey produk utk set lpas bersalin.
so far aku dh ada salindah pnya produk,tp produk tu kena start amik since awal2 pretnen dlu.
aku awal2 dlu ada la amik,time aku tgh muntah2 dlu.
tp biasa la aku ni,bila dh baik aku trus tinggal dh.
produk tu kena amik dr awal pretnen smpi la abih pantang.
so cam kes aku ni,aku amik awal n may b lpas bersalin je la kut,hehehe...
tp bleh ke?....
lg satu aku dh tnya dokter,dia advisekn aku n his other patient yg berniat utk bf,better consume jamu ni at least 1week after delivered,katanya utk elakkan jaundice.
probnye,produk salindah ni kena consume few hours after delivered,huh penin...
so aku cam tertarik lak ngn produk leesa formula lak,rege lbih kurg sama je ngn salindah,nona roguy.n most important ada bekung utk mummy.
tgk la camana nnt,kena tnya abgnas dlu la coz dia yg kene kuar ongkosnya nnt.
ok,tu je crita aku utk kali ni,babai....

1 comment: